Tiedote 27.8.2019

27.08.2019

Toimitamme uuteen VALO Helsinki -hotelliin yli 400 Basic-takaisinvirtaussuojaa. Basic on patentoitu takaisinvirtaussuoja, joka estää tehokkaasti palokaasujen leviämisen ilmanvaihtojärjestelmän kautta.

VALO Helsinki
Havainnekuva: ©Tietoa Finland Oy

Se on kustannustehokas ratkaisu esim. sairaaloihin, hotelleihin, asuntoihin ja senioriasumiseen. VALO Helsinki -hotellin IV-kanavat ovat kuiluissa ja Basic-takaisinvirtaussuojat sijaitsevat kuiluista ulos tulevissa IV-huonekanavissa.

Basic-takaisinvirtaussuojat toimitetaan vuoden 2019 aikana. Kohteen LVI-urakoitsija on LVI-Virel Oy ja suunnittelija Oy Insinööri Studio. Hotellin rakennuttaa SSA Project Oy.

Valo Hotel/Work -konseptin ensimmäinen hotelli valmistuu Helsingin Ruskeasuolle vuonna 2020. VALO Helsinki on 422 hotelli- ja toimistohuonetta käsittävä 7-kerroksinen uudisrakennus. Uudenlainen hotelli palvelee kahta käyttötarkoitusta: päivisin se toimii työskentely- ja toimistotiloina, iltaisin hotellina. Hotellin jokainen tila on muutettavissa eri käyttötarkoituksiin. Näin saadaan kahta erillistä kiinteistöä ekologisempi, taloudellisempi ja käyttäjäkokemukseltaan parempi kokonaisuus.

Lue lisää Basicista

04.05.2022

Vedenkäsittelylaitoksissa on ongelmana laitteistoihin, putkistoihin ja rakenteisiin syntyvä kondensaatio. Kosteuden poistamiseksi tarvitaan tehokasta ilmankuivausteknologiaa.

22.04.2022

Suomen ilmasto edellyttää myös rakennustekniikalta toimivuutta äärimmäisissä olosuhteissa. Heikon kohdan muodostavat rakennuksessa olevat aukot. Kylmänä vuodenaikana kaksi äärimmäistä ilmastoa kohtaa toisensa oviaukkojen kohdalla.

02.02.2022

Lue artikkeli ilmastointikatosta KunnallisSuomi-lehdestä tästä.

13.01.2022

Haluatko oppia suunnittelemaan Ecoclime-ilmastointikatot oikeaoppisesti?

Sisäilmayhdistys