Tiedote 3.10.2018

03.10.2018

Savunhallinnalla kustannustehokasta potilasturvallisuutta. Stravent Oy toimittaa kohteen 1:een vaiheeseen noin 170 kpl Basic-savukaasurajoittimia syksyllä 2018.

KYS

KYS Uusi Sydän 2025 -projekti kattaa KYSin pääsairaalan vuodeosastotornin peruskorjauksen sekä uuden kymmenenkerroksisen sairaalatornin rakentamisen vaiheittain vuosien 2018 – 2025 aikana. Projektissa toteutettava uudisrakennusosa on laajuudeltaan n. 40 000 brm² ja peruskorjausosa n. 20 000 brm². Projektin kustannusarvio on 164 miljoonaa euroa ja hankemuotona on allianssi. Hankkeen rakennuttaja on Pohjois-Savon sairaanhoitopiiri, päätoteuttaja Rakennusliike Lapti Oy, LVI-suunnittelusta vastaa Granlund Kuopio Oy ja paloteknisestä suunnittelusta Palotekninen insinööritoimisto M. Kauriala Oy.

KYS Uusi Sydän 2025 -alueen kerroksiin 0-1 sijoittuu poliklinikkatiloja sekä huollon ja logistiikan tiloja. Toiseen kerrokseen sijoittuvat kuvantaminen ja sydäntoimenpideyksikkö. Kerroksissa 3-9 sijaitsevat vuodeosastot. Vuodeosastoille toteutetaan yhteensä noin 400 sairaansijaa, joista 70 % on yhden hengen huoneita.

Basic on helppokäyttöinen savurajoitin, joka tekee asuin- ja majoitustilojen ilmanvaihtojärjestelmien savukaasusuojauksen edulliseksi ja turvalliseksi.

Se ei tarvitse moottoreita, indikointia, ohjausta tai sähkökaapelointia. Järjestelmä mahdollistaa pidemmän ajan evakuoida asukkaat majoitustiloista, koska Basic-savukaasurajoittimen ollessa käytössä palopaineen nousu ja savukaasujen leviäminen ovat hitaampia. Basic-järjestelmän yhteydessä puhaltimet tulee pitää päällä. Tällöin palopaineen nousu hidastuu ja pienenee merkittävästi ja ikkunoiden rikkoutuminen ja yleissyttyminen voidaan jopa välttää.

Basic-savukaasurajoittimet on asennettu mm. Järvenpään Terveystaloon ja Hyvinkään sairaalan uudisrakennukseen.

30.09.2022

Ratkaisu sopii hyvin asuintaloihin ja hotelleihin. Mahdollistaa asennuksen eteisen viereisiin tilaan, joten eteisen alakattoon ja paremmin tilaa muulle tekniikalle, minkä takia ylivoimainen saneerauksissa.

Lue lisää tuotteesta täältä..

20.09.2022

Seinäjoen Hyllykalliolla toimiva S EEPEE Autotalo myy uusia ja käytettyjä autoja. Valikoimassa on mm. Peugeot, Hyundai, Alfa Romeo ja Fiat. Lisäksi tiloissa toimii kaikkien automerkkien huolto sekä katsastus.

Kiinteistössä siirryttiin kaukolämmöstä maalämpöön ja halliin tarvittiin lämmitysmuoto, jossa ei tarvita lattialämmitystä. Valinta kohdistui Straventin Biddle NOZ2 -kiertoilmakoneisiin.

29.08.2022

Juhlistimme koko henkilöstömme voimin Jorman 20-vuotista taivalta Stravent Oy:n palveluksessa. Tilaisuudessa Jormalle jaettiin Keskuskauppakamarin myöntämä ansiomerkki kiitoksena pitkästä työurasta yrityksessämme.

04.05.2022

Vedenkäsittelylaitoksissa on ongelmana laitteistoihin, putkistoihin ja rakenteisiin syntyvä kondensaatio. Kosteuden poistamiseksi tarvitaan tehokasta ilmankuivausteknologiaa.

Sisäilmayhdistys