Tiedote 3.10.2018

03.10.2018

Savunhallinnalla kustannustehokasta potilasturvallisuutta. Stravent Oy toimittaa kohteen 1:een vaiheeseen noin 170 kpl Basic-savukaasurajoittimia syksyllä 2018.

KYS

KYS Uusi Sydän 2025 -projekti kattaa KYSin pääsairaalan vuodeosastotornin peruskorjauksen sekä uuden kymmenenkerroksisen sairaalatornin rakentamisen vaiheittain vuosien 2018 – 2025 aikana. Projektissa toteutettava uudisrakennusosa on laajuudeltaan n. 40 000 brm² ja peruskorjausosa n. 20 000 brm². Projektin kustannusarvio on 164 miljoonaa euroa ja hankemuotona on allianssi. Hankkeen rakennuttaja on Pohjois-Savon sairaanhoitopiiri, päätoteuttaja Rakennusliike Lapti Oy, LVI-suunnittelusta vastaa Granlund Kuopio Oy ja paloteknisestä suunnittelusta Palotekninen insinööritoimisto M. Kauriala Oy.

KYS Uusi Sydän 2025 -alueen kerroksiin 0-1 sijoittuu poliklinikkatiloja sekä huollon ja logistiikan tiloja. Toiseen kerrokseen sijoittuvat kuvantaminen ja sydäntoimenpideyksikkö. Kerroksissa 3-9 sijaitsevat vuodeosastot. Vuodeosastoille toteutetaan yhteensä noin 400 sairaansijaa, joista 70 % on yhden hengen huoneita.

Basic on helppokäyttöinen savurajoitin, joka tekee asuin- ja majoitustilojen ilmanvaihtojärjestelmien savukaasusuojauksen edulliseksi ja turvalliseksi.

Se ei tarvitse moottoreita, indikointia, ohjausta tai sähkökaapelointia. Järjestelmä mahdollistaa pidemmän ajan evakuoida asukkaat majoitustiloista, koska Basic-savukaasurajoittimen ollessa käytössä palopaineen nousu ja savukaasujen leviäminen ovat hitaampia. Basic-järjestelmän yhteydessä puhaltimet tulee pitää päällä. Tällöin palopaineen nousu hidastuu ja pienenee merkittävästi ja ikkunoiden rikkoutuminen ja yleissyttyminen voidaan jopa välttää.

Basic-savukaasurajoittimet on asennettu mm. Järvenpään Terveystaloon ja Hyvinkään sairaalan uudisrakennukseen.

01.06.2021

Avainasiakaspäällikkö

03.05.2021

Stravent toimittaa Lippulaivaan energiatehokkaat ilmaverhokoneet. Uusi kauppakeskus Lippulaiva on parhaillaan rakenteilla vanhan puretun kauppakeskuksen paikalle ja se avautuu keväällä 2022.

29.04.2021

Löydätte jatkossa Lyngsonin radiaattorit uudesta “Epecon Lyngson” -tietokannasta MagiCadissa ja MagiCad Cloudissa.

15.04.2021

Käytössäsi on aina käyttövalmis ja turvallinen laite