Tiedote 16.1.2018

16.01.2018

Helsinki-Vantaalla on käynnissä lentoaseman historian mittavin laajennushanke.

Stravent Oy toimittaa Finavia Plazan matkatavarakeskukseen IndAC2-ilmaverhokoneita ja matkustajatuulikaappeihin SensAir-ilmaverhokoneita.

Finavia
Havainnekuva

Kaikkiaan terminaali laajenee 103 000 neliömetrillä ja terminaalin koko pinta-ala 2020-luvun alussa on yli 250 000 neliömetriä. Koko kaukolentoalueen laajennuksen on suunnitellut arkkitehtitoimisto PES-Arkkitehdit. Terminaalin rakennusurakasta vastaa Lemminkäinen ja asematason rakentamisesta Destia. LVI-suunnittelija on Granlund ja putkiurakoitsijana Consti.

Laajennushankkeessa etelä- ja länsisiiven väliin rakentuvasta isosta keskusaukiosta eli Plazasta muodostuu koko laajennuksen sydän. Keskusaukiosta on odotettavissa arkkitehtonisesti vaikuttava tila. Sen jylhät, suomalaisella puulla verhoillut seinä- ja kattorakenteet tarjoavat näyttävät puitteet erilaisille tapahtumille ja ilmiöille.

Aukion ympärille sijoittuvat muun muassa vaihtomatkustajien turvatarkastus, lukuisat myymälät ja ravintolat sekä elämykselliset palvelut. Plazaan tulee uutta matkustaja- ja matkatavaratilaa 25 000 neliömetriä ja sitä tulevat käyttämään lähinnä miljoonat vaihtomatkustajat ja non-Schengen-maihin matkustavat. Aukio avataan alkuvuonna 2019.

Stravent Oy toimittaa Finavia Plazan matkatavarakeskukseen 20 kpl Biddlen IndAC2-ilmaverhokoneita ja matkustajatuulikaappeihin 3 kpl Biddlen SensAir-ilmaverhokoneita (vapaasti roikkuvia). Asennukset tapahtuvat alkukesästä 2018.

30.09.2022

Ratkaisu sopii hyvin asuintaloihin ja hotelleihin. Mahdollistaa asennuksen eteisen viereisiin tilaan, joten eteisen alakattoon ja paremmin tilaa muulle tekniikalle, minkä takia ylivoimainen saneerauksissa.

Lue lisää tuotteesta täältä..

20.09.2022

Seinäjoen Hyllykalliolla toimiva S EEPEE Autotalo myy uusia ja käytettyjä autoja. Valikoimassa on mm. Peugeot, Hyundai, Alfa Romeo ja Fiat. Lisäksi tiloissa toimii kaikkien automerkkien huolto sekä katsastus.

Kiinteistössä siirryttiin kaukolämmöstä maalämpöön ja halliin tarvittiin lämmitysmuoto, jossa ei tarvita lattialämmitystä. Valinta kohdistui Straventin Biddle NOZ2 -kiertoilmakoneisiin.

29.08.2022

Juhlistimme koko henkilöstömme voimin Jorman 20-vuotista taivalta Stravent Oy:n palveluksessa. Tilaisuudessa Jormalle jaettiin Keskuskauppakamarin myöntämä ansiomerkki kiitoksena pitkästä työurasta yrityksessämme.

04.05.2022

Vedenkäsittelylaitoksissa on ongelmana laitteistoihin, putkistoihin ja rakenteisiin syntyvä kondensaatio. Kosteuden poistamiseksi tarvitaan tehokasta ilmankuivausteknologiaa.

Sisäilmayhdistys