Suomi English version Estonia Swedish Swedish

Tiedote 3.10.2018

Savunhallinnalla kustannustehokasta potilasturvallisuutta

KYS

KYS Uusi Sydän 2025 -projekti kattaa KYSin pääsairaalan vuodeosastotornin peruskorjauksen sekä uuden kymmenenkerroksisen sairaalatornin rakentamisen vaiheittain vuosien 2018 – 2025 aikana. Projektissa toteutettava uudisrakennusosa on laajuudeltaan n. 40 000 brm² ja peruskorjausosa n. 20 000 brm². Projektin kustannusarvio on 164 miljoonaa euroa ja hankemuotona on allianssi. Hankkeen rakennuttaja on Pohjois-Savon sairaanhoitopiiri, päätoteuttaja Rakennusliike Lapti Oy, LVI-suunnittelusta vastaa Granlund Kuopio Oy ja paloteknisestä suunnittelusta Palotekninen insinööritoimisto M. Kauriala Oy.

KYS Uusi Sydän 2025 -alueen kerroksiin 0-1 sijoittuu poliklinikkatiloja sekä huollon ja logistiikan tiloja. Toiseen kerrokseen sijoittuvat kuvantaminen ja sydäntoimenpideyksikkö. Kerroksissa 3-9 sijaitsevat vuodeosastot. Vuodeosastoille toteutetaan yhteensä noin 400 sairaansijaa, joista 70 % on yhden hengen huoneita.

Stravent Oy toimittaa kohteen 1:een vaiheeseen noin 170 kpl Basic-savukaasurajoittimia syksyllä 2018.

Basic on helppokäyttöinen savurajoitin, joka tekee asuin- ja majoitustilojen ilmanvaihtojärjestelmien savukaasusuojauksen edulliseksi ja turvalliseksi. Se ei tarvitse moottoreita, indikointia, ohjausta tai sähkökaapelointia. Järjestelmä mahdollistaa pidemmän ajan evakuoida asukkaat majoitustiloista, koska Basic-savukaasurajoittimen ollessa käytössä palopaineen nousu ja savukaasujen leviäminen ovat hitaampia. Basic-järjestelmän yhteydessä puhaltimet tulee pitää päällä. Tällöin palopaineen nousu hidastuu ja pienenee merkittävästi ja ikkunoiden rikkoutuminen ja yleissyttyminen voidaan jopa välttää.

Basic-savukaasurajoittimet on asennettu mm. Järvenpään Terveystaloon ja Hyvinkään sairaalan uudisrakennukseen.

info@stravent.fi
09-4241 3630

Ota yhteys, niin asiantuntijamme kertovat tarkemmin tuotteidemme tutkimustuloksista ja teknisistä ominaisuuksista!

info@stravent.fi
09-4241 3630

Tilaa uutiskirje!

03.06.2019

Olemme laatineet tarkistuslistan ilmaverhojen suunnittelua varten, josta saat kätevästi tarkistettua, että olet huomioinut ilmaverhojen suunnittelussa kaikki tärkeimmät asiat.

22.05.2019

Straventin edustamien ilmaverhojen puhaltimilla on yli 20 % parempi hyötysuhde kuin muiden valmistajien laitteilla.

01.05.2019

Insinööri (AMK) Jussi Mäntymaa on nimitetty 2.5.2019 alkaen Stravent Oy:n aluepäälliköksi.

29.04.2019

Olemme laatineet tarkistuslistan kerrostavan ilmanvaihdon suunnittelua varten, josta saat kätevästi tarkistettua, että olet huomioinut suunnitelmissasi kaikki tärkeimmät asiat.

menestyjä 2019
Sisäilmayhdistys